Woensdag 17 augustus - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Woensdag 17 augustus - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 augustus

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

17 Augustus 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen staan we om 5.30uur op en lopen we naar de Borobudur. Een boeddhistische tempel. Om deze tijd is het nog niet mega druk en is het qua temperatuur ook nog uit te houden. Het is niet te beschrijven hoe mooi en groot het is. We nemen een gids wat het nog leuker maakt. Heel interessant om er uitleg bij te krijgen. De tempel bestaat geheel uit op elkaar gestapelde losse stenen, dus geen cement etc. Heel knap gemaakt, zeker als je je bedenkt dat het al in het jaar 780 gebouwd is. We lopen ruim 2,5 uur rond en gaan dan terug naar het hotel voor een ontbijtje. Hierna bekijken we een kleinere tempel, Candi Mendut, en een boeddhistisch klooster. Een hele mooie rustige plek. Ook de Merapi, de meest actieve vulkaan van Indonesië ligt hier in de buurt, deze is in 2010 nog uitgebarsten waarbij meer dan 350 mensen omkwamen. Er is altijd een rookpluim te zien. Helaas hebben we pech, het is zo bewolkt dat we helemaal niets zien, alleen wat lavastromen van eerdere uitbarstingen. Vanaf hier rijden we naar de prambanan. Een prachtig hindoeïstische tempel. Volledig verwoest door aardbevingen (deels nog in 2006) maar grotendeels weer opgebouwd. Ook hier laten we ons rondleiding door een gids. Erg interessant dat Hindoe geloof. Het is niet te harden zo heet en het beklimmen van de steile trappen van de tempel werkt ook niet mee. Als we even in de schaduw bij zitten te komen komen de eerste mensen die vragen of we met ze op de foto willen alweer langs.. Nu bij het hotel, even uitrusten en straks de stad maar eens in op zoek naar een restaurantje. We zitten nu in Yogyakarta, een gezellige stad waar je ook makkelijk dingen lopend kunt doen en waarbij het verkeer iets minder chaotisch lijkt dan in de andere steden, of raken we eraan gewend?

• 17 Augustus 2016 - 18:42

Tineke:

wauw wat ziet dat dr indrukwekkend uit
    en jullie hebben een goeie manier gevonden om een deel van t
    reisgeld terug te verdienen om met de mensen op de foto te gaan
    haha