22 oktober: Kaapstad: Cape Point en Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 22 oktober: Kaapstad: Cape Point en Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

22 oktober: Kaapstad: Cape Point en Tafelberg

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

22 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na heerlijk te hebben geslapen zijn we gaan ontbijten, maar omdat er 9 kamers zijn en maar 4 tafels, moesten we gaan zitten bij andere Nederlanders, die al aan tafel zaten. Daarna vertrokken met de auto om naar het zuiden te gaan, namelijk Cape Point en Kaap De Goede Hoop via Chapman's Peak Drive en daarvoor de Tafelberg. Helaas was het erg mistig in Kaapstad waardoor we besloten eerst naar het zuiden te gaan. Gaandeweg verbeterde het weer en besloten we via Chapman's Peak te rijden, omdat de route ons mooier leek. Eenmaal in Houtbay aangekomem, het begin van de route vanuit het noorden, bleek de weg afgesloten, waardoor we een gedeelte van de al afgelegde route, nog een keer moesten rijden. Onderweg zouden we allerlei plaatsen aandoen die niet leuk genoeg zouden zijn om te stoppen behalve net voorbij Simon's Town, daar heb je Boulder Beach, een plek waar veel pinguïns zijn. Er waren inderdaad veel pinguïns op het strand, maar ook op de weg ernaartoe in de struiken. Leuke foto's gemaakt van ze en een kop koffie en milkshake gehaald voor onderweg. Bij Cape Point was het weer erg mistig, waardoor je landinwaarts wel wat zag, maar richting zee bijna niets. We hebben omhoog gelopen naar de vuurtoren en daarna beneden heerlijk geluncht met allebei een salade, waarna we richting De Kaap reden. Daar was het druk met mensen en dringen om een foto te kunnen maken met het alom bekende bord zonder dat er veel anderen om je heen stonden. De Chapman's Peak Drive was wel echt super mooi met uitzichtpunten over zee zonder al teveel mist/wolken, waarbij de verschillende baaitjes echt fantastisch zijn. Omdat we 's ochtends de Tafelberg niet hadden 'beklommen, met een grote ronddraaiende gondel, wilde we dat op de terugweg doen en dat was ook erg mooi. Kaapstad lag niet meer in de mist, waardoor je daar goed zicht op had, maar de zee was door de mist/wolken bedekt als een dekbed. Hopelijk is het weer de komende dagen nog een keer zo goed dat we nog een keer omhoog gaan. We besloten om de dag af te sluiten bij het Waterfront, omdat je daar zo mooi zit, bij Italiaan. Daarna hebben we ons weer met de taxi naar 'huis' laten brengen, om te gaan slapen, want morgen weer een drukke dag met de Township tour en Robben Island.

• 22 Oktober 2014 - 23:07

Rianne:

Echt nog een keer doen! En Es, gewoon lopend! :) burnen jij! Schrik niet van de townships, en geniet van Robbeneiland!

• 23 Oktober 2014 - 01:37

Mirte:

Klinkt allemaal supertof, heb al zin in de foto's! See you soon!

• 23 Oktober 2014 - 10:37

Bettina:

Volgens mij komen jullie allebei met een dikke buik thuis, ik lees alleen maar ,geluncht en s avonds weer heerlijk gegeten.

• 24 Oktober 2014 - 13:12

Tineke:

toch nog walvissen gezien en dat op je verjaardag mooi kado
    geniet nog maar even ,tot gauw xxxxx