21 augustus - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 21 augustus - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

21 augustus

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

23 Augustus 2015 | Tanzania, Tarangire National Park

Na een nacht lekker slapen en een lekker ontbijt werden we om 9.00 opgehaald. Eerst nog een korte briefing over de rest van de safari en daarna op weg naar Tarangire, een van de kleinere parken. Onderweg een indruk gekregen van het leven hier. Arusha, een stad met 1,2 miljoen inwoners: chaos. Overal mensen, scooters, auto's. Geen verkeersregels. Verder geiten, honden, 1 fatsoenlijke asfaltweg, de rest gewoon zand. Buiten de stad zien we veel Masai in hun knalrode gewaden. Ze hoeden kuddes met koeien en geiten en zijn op zoek naar gras, het meeste is dood in deze droge tijd. De kindjes zwaaien allemaal als ze ons zien, hopend dat we stoppen en snoepjes voor ze hebben of dat we met de op de foto willen voor geld. Ook zien we Masai jongens helemaal in het zwart gekleed en met wit geschilderde gezichten, een beetje griezelig. Ali verteld dat deze jongens volgens traditie besneden worden en daarna 3 maanden zo gekleed gaan. Na deze maanden wordt er een groot feest gevierd. Ze eten vlees en drinken melk met bloed (!) ook krijgen ze van hun vader een schild, mes, knuppel en gewaad en zijn dan jagers geworden. Onvoorstelbaar dat deze mensen echt zo leven. Om een uur of 12 zijn we bij de ingang van het park. Ali doet het dak omhoog zodat we kunnen staan en alles goed kunnen zien. We beginnen met impala's en gnoes. Dan iets wat we nooit hadden durven hopen. In een enorm grote baobab boom ligt een luipaard te slapen. Af en toe beweegt zijn staart een beetje. Verder gebeurt er weinig maar toch is het fantastisch. Een luipaard is super mogelijk te vinden! We rijden verder naar de safari lodge waar we vanavond zullen slapen. Een lodge middenin het park met een super mooi uitzicht over een soort vallei. Onze tassen worden gedragen naar onze tent. Ze zijn luxe met een bed, douche en wc en als ik de tent uitloop zie ik olifanten, giraffen, zebras, impala's, struisvogels.. We lunchen en genieten van het uitzicht. Om 15.30 vertrekken we voor een game drive in het park. We zijn erg blij dat we gekozen hebben voor een privé reis, zodat we het busje voor ons zelf hebben. We stoppen wanneer wij dat willen en hebben met z'n tweeën 7 stoelen zodat we kunnen gaan zitten en staan waar het uitzicht het beste is. Het park is mooi met grote uitgestrekte vlaktes, de wegen zijn slecht, je hebt zeker een 4WD nodig. We zien ontzettend veel olifanten, zebras en gnoes. Af en toe een giraffe en ook vanmiddag hebben we weer geluk. We zien 2 slapende leeuwen. Helaas liggen ze in het hoge gras en ver weg dus zijn ze moeilijk te zien. Een stukje verderop staan een aantal auto's stil, je weet dan dat er iets bijzonders te zien is. Na een tijdje heel goed kijken zien we door het gras een cheeta! Hij maakt een vreemd geluid, je denkt eerder dat het een vogel is dan een cheeta. Deze is gelukkig iets minder lui dan de leeuwen, af en toe gaat hij zitten zodat we m perfect kunnen bekijken. We rijden door tot zonsondergang om 18.30. Weer aangekomen bij de lodge is er buiten een bar gemaakt voor de 'sundowner' we nemen een drankje en na een half uur is het donker. Als het donker is mag je niet alleen het terrein over. Er staan nergens hekken. Daarom loopt er iemand met een grote zaklamp mee. We nemen een douche en gaan daarna eten. Het eten is echt heerlijk! Overdag is er geen stroom in de lodge. ' s avonds tussen 18.00 en 23.00 wel. Je hebt dan een lampje in de tent maar er zijn geen stopcontacten. Aan de bar kun je je telefoon en camera's opladen. Na 23.00 zijn er lampjes op zonne-energie.. Maar dan slapen wij al lang.

• 23 Augustus 2015 - 10:13

Jeanet:

Mooi verslag, lijkt Floortje Dessing wel...
    veel plezier verder wereldreizigers xxx