Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Sydney dag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Sydney dag 2

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

06 December 2013 | Australië, Sydney

Vandaag de keuze tussen een dagtour naar de blue mountains of nog een dag stad. Omdat we eigenlijk nog lang geen genoeg hadden van de stad hebben we besloten het tweede te kiezen. Na de lange dag gister waren we erg moe dus vanmorgen lekker uitgeslapen. Daarna met de trein en bus naar Bondi Beach. Een super mooi strand met prachtig blauw water en hele hoge golven. In de zee is een stuk afgezet zodat mensen veilig kunnen zwemmen zonder de sterke stroming. Hier een tijdje lekker op het strand gezeten en naar de surfers gekeken. Wat ons opvalt is dat er hier, en eigenlijk in heel sydney, ontzetten veel kleine koffiebarretjes zijn. Het lijks alsof iedereen voordat hij gaat werken even ontbijt in een van die tentjes, ziet er erg leuk uit. Na Bondi naar de Fish Market voor een late lunch met een vers gevangen visje. Als we over de markt lopen ( vol grote vissen, kreeftjes, oesters enz) komt er spontaan een man naar ons toe om uitleg te geven over bepaalde vissen. Deze worden geboren als mannetje en als ze 2 jaar zijn veranderen ze in een vrouwtje, alleen de mannetjes worden gevangen, als er een vrouwtje gevangen wordt, wordt deze terug gegooid. Bij de markt vliegen (jaja, finding nemo klopt) heel veel zeemeeuwen en pelikanen rond.
Na de lunch lekker bij de harbour op het terras gezeten met uitzicht oo het opera house en de harbour bridge. We merken dat de zon veel en veel sterker is dan in NL. Gistrochtend was het bewolkt, niet ingesmeerd, stom want erg verbrand. Vandaag wel goed ingesmeerd en weer verbrand, toch maar een tubetje factor 50 gekocht dus. Vanavond met de ferry naar Manly gevaren, een ontzettend leuke plaats Behorend bij 'the northern beaches'. Daar bij een fantatische italiaan heerlijk gegeten. Het was zo druk dat er alleen plaats was aan de pizza-bar. Zo konden we precies zien hoe de pizza's gemaakt werden. Nog nooit zo'n lekkere pizza op! Als groep kon je een grote pizza (2 meter!) Bestellen en deze met zn allen delen. Ook de toetjes werden gemaakt in een keuken met glazen wanden zodat alles te zien was. Naast ons was een groep aan het eten en ze hadden het heeeel erg gezellig. Opeens stond de ober naast ons met 2 mojito's. Aangeboden door een van de dames aan de tafel naast ons (ze seinde wel dat haar man zou betalen als wist hij het zelf niet). Later kwamen er nog limoncello's bij en raakten we in gesprek. We moesten zeker naar Manly verhuizen en we konden wel tijdelijk bij hen wonen en dan zouden ze een huis bouwen (haar man had een eigen bouwbedrijf en de groep was het personeel) en we moesten nrs uitwissellen voor als we nog eens in sydney waren, kortom, een hele leuke gezellige avond. Op de terugweg nog wat foto's kunnen maken van de verlichte brug. Nu lekker slapen, morgen de huurauto ophalen en richting canberra.

• 07 December 2013 - 16:46

Tineke:

aanbod aannemen kom jullie bezoeken,