Van Yogya naar Kediri - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Van Yogya naar Kediri - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Van Yogya naar Kediri

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

19 Augustus 2016 | Indonesië, Kediri

Vanmorgen vetrekken we na het ontbijt van Yogyakarta naar Kediri. Yogya was echt een hele leuke stad, makkelijk om vanalles te doen en te zien en veel leuke restaurantjes. De eerste kilometers zijn weer erg druk met veel file en chaos. We rijden naar wat hoger gelegen dorpjes waar de temperatuur weer wat lager ligt en er dus weer heel veel groenten verbouwd worden. We drinken koffie met uitzicht op mooie rijstvelden een onderweg zien we het dagelijks leven van de mensen hier. Erg leuk. 8,5 uur later komen we aan in Kediri, een plaats die we echt als tussenstop zien, er is hier niet zo veel te beleven. Dirk zwemt een paar baantjes en daarna lopen we het hotel uit op zoek naar iets te eten. Eten genoeg maar of het verstandig is? Zoals overal veel mini eetstalletjes waarbij het eten al de hele dag in de bakkende zon staat, of rijen met saté die op een matje op de grond liggen.. We wagen het er maar niet op. In een winkelcentrum kopen we voor 4 euro 2 echt Ray Ban zonnebrillen om die van Dirk te vervangen. Uiteindelijk belanden we bij de Mac waar het meisje dat ons help gelijk aan de kant wordt geschoven door de bedrijfsleider.. Want tsjah, 2 Nederlanders.. Dat zie je niet iedere dag. We laten ons terug naar het hotel brengen door een oud mannetje met nog zo'n 3 tanden in z'n mond in z'n fietstaxi.