Van Sumatra naar Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Van Sumatra naar Java - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Van Sumatra naar Java

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

15 Augustus 2016 | Indonesië, Bandung

Gisteravond aten we samen met Wondo. Leuke gesprekken over de grote verschillen tussen NL en hier qua leven, wonen, eten, chaos in het verkeer enz. Vanmorgen vertrekken we om 7.30 uur. Het is zondag en het verkeer zit mee waardoor we vroeger dan verwacht op het vliegveld zijn. Afscheid genomen van Wondo en ingecheckt. Helaas hebben we vertraging (wat niet wordt aangegeven of verteld, je zit gewoon te wachten) en vertrekken we bijna een uur later dan gepland. Na een vlucht van ruim 2,5 uur landen we in Bandung (de op 3 na grootste stad van Indonesië) en worden we naar ons hotel gebracht. Een eindje verderop zit een groot centrum waar we ook leuk kunnen eten geeft onze chauffeur aan. Het blijkt een groot winkelcentrum dat westers aan doet. Grote ketens als H&M en zara verkopen precies dezelfde collectie als in Nederland, maar ook voor dezelfde prijs. Onbetaalbaar voor veel Indonesiërs. We zien hier dan ook veel Aziaten die hier oorspronkelijk niet vandaan komen. Aan de buitenrand stikt het van de restaurantjes. Indonesisch, Chinees, Italiaans, Sushi en nog veel meer. We eten een heerlijke versgemaakte pizza en lasagne. De prijzen zijn voor Indonesische begrippen bizar hoog maar wij hebben dat op dit moment wel over voor een bord westers eten. Zeker vanwege de Europese gezelligheid; een terras en live muziek!

• 16 Augustus 2016 - 02:01

Jelle:

Niet eens voor de sushi gekozen.. Haha wel fijn wat anders dan die nasi