Van Samosir naar Berastagi - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Van Samosir naar Berastagi - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Van Samosir naar Berastagi

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

13 Augustus 2016 | Indonesië, Berastagi

Vanmorgen vertrekken we om 9.00uur richting het noorden van het eiland om daar de ferry te nemen naar het vaste land. Op Samosir en ook vandaag is de temperatuur lekker, niet heet! We rijden over steile kronkelwegen tussen allemaal plantages door. Bananen, witte kool, mandarijnen, wortels, koffie, cacaobonen en nog veel meer. Verder wordt hier veel gember verbouwd, natuurlijk stoppen we voor een kop mega pittige gemberthee. Onderweg bekijken we een van de grootste watervallen van Indonesië en kijken we nog even bij een oud batakdorp. Daarna gewoon een dorpje in waar we langsrijden. De mensen zijn toeristen wel gewend blijkt, want we mogen binnenkijken in een van de traditionele huizen waar nu 6 gezinnen wonen. Zonder afscheiding, een grote ruimte. De plaatsen waar geslapen wordt zijn nog net afgesloten met een gordijntje. Er wordt binnen gekookt dus het stinkt naar rook. Het is zo raar. De mensen wonen hier super provisorisch maar de 2 meisjes die binnen zitten hebben wel allebei een smartphone vast. We rijden verder naar Brastagi, dit ligt vrij hoog en het is er best fris. Er liggen hier vlak bij 2 actieve vulkanen. In deze tijd is het normaal dat er uitbarstingen zijn. Nu ook, alles zit onder de grijze as. We lopen een rondje over de fruitmarkt, super leuk om te zien. Daarna naar het hotel. Dirk gaat een rondje hardlopen, het is er nu wel een goede temperatuur voor. Hij is hier de bezienswaardigheid.. Mister mister crazy roepen heel veel mensen. Verder veel getoeter en kinderen die met hem mee rennen. Vandaag alweer onze laatste dag Sumatra. Morgen vliegen we naar Bandung op Java.

• 13 Augustus 2016 - 17:08

Erik:

Dat was echt wat voor Patrick geweest... gember, gember, gember :)

• 13 Augustus 2016 - 23:51

Tineke:

dat was zeker gezellig al die meelopers