Donderdag 11 augustus, een lange rit - Reisverslag uit Tuktuk Baringin, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Donderdag 11 augustus, een lange rit - Reisverslag uit Tuktuk Baringin, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 augustus, een lange rit

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

11 Augustus 2016 | Indonesië, Tuktuk Baringin

Na een nachtje met weinig slaap voor Esther (warmte en enorme jeuk door die muggenbulten, ik stond 's nachts onder de koude douche in de hoop dat de jeuk weg zou gaan) en heerlijk geslapen voor Dirk vertrokken we vanmorgen om 7.30uur. Uitslapen zit er nog niet echt bij ;) we rijden in ruim 3 uur terug naar Medan over die hele slechte weg. Een rondweg kennen ze hier niet dus weer dwars door de drukke stad. De weg vanaf Medan naar Parapat is gelukkig beter maar ook slechts 1 baan en enorm druk. Om een uur of 12 stoppen we voor lunch en om een uur of 2 voor koffie. Om 16.15uur zijn we bij de ferry die om 17.30 zou vertrekken. Er staat een lange wachtrij (bekend bij pap en mam?) en onze auto past er niet meer op. De volgende is minimaal 2 uur wachten (als hij dan vol is.. Anders is het wachten tot 21.00uur). Wondo (onze gids op Sumatra) ziet een collega die wel plek heeft, zijn busje is leeg.. Wij mogen alvast mee, de collega zal ons dan bij ons hotel afzetten. Omdat de ferry vol is vertrekt hij direct. Super fijn! Als Dirk de boot ziet, die er een beetje gammel uitziet zegt hij dat hij liever gaat zwemmen, gelukkig is het een prima rustig tochtje van een uurtje. Wondo komt later met de auto, hij is er pas om 20.30uur. Wij zijn om een uur of 17.30 bij het hotel, nemen een drankje en eten daarna wat. Nu lekker vroeg slapen en morgen niet zo vroeg op! Heerlijk. 10uur doen over 250km en een boottochtje is best vermoeiend ;)

• 11 Augustus 2016 - 16:31

Tineke:

Ben blij dat je toch op de boot bent gestapt
    En een tip azijn op de muggen bulten deppen

• 11 Augustus 2016 - 21:42

Bettina:

Haha je kan zien dat moeders internet heeft.. :)
    Maar erg leuk, ga zo door...

• 11 Augustus 2016 - 21:57

Boy:

ben erg jaloers al was het alleen om het eten, maar tot nu toe al een geweldige ervaring mag ik hopen.
    Geniet er van

• 12 Augustus 2016 - 03:37

Sjaak En Jeanette:

En wij maar denken dat er hier veel muggen waren, het kan dus veel erger! Fijn dat de chauffeurs onderling elkaar en jullie daarmee helpen, anders had je er dus nog 3 uur langer over gedaan. Maar je bent veilig aan de overkant: op naar de volgende serie herinneringen.

• 12 Augustus 2016 - 12:35

Mirte:

Pas 4 dagen onderweg en nu al zo veel leuke dingen meegemaakt. Superleuk om te lezen allemaal! En op een of andere gekke manier krijg ik opeens heel veel zin in nasi ;-)

Ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen, veel plezier!