Naar de jungle - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Naar de jungle - Reisverslag uit Bohorok, Indonesië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Naar de jungle

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

09 Augustus 2016 | Indonesië, Bohorok

Dinsdag 9 augustus
Om 5.00uur worden we wakker door de oproep van de moskee. Een monotoon zingende man roept op tot gebed. We zitten op de 6e verdieping en de ramen zijn dicht, dit moet beneden echt een herrie zijn! Gelukkig slapen we daarna nog even verder. Na het ontbijt (Esther begint met toast en fruit, Dirk eet daarnaast ook een bord bamie en gefrituurde kip) bezoeken we de grote moskee van Medan. Prachtig gebouw maar helaas ook wat vervallen, daarna nog naar het paleis van de Sultan. Zelfde verhaal, mooi, maar niet goed bijgehouden. Daarna met de auto door de weer mega drukke stad naar Bukit Lawang. Een dorp geleden tegen de jungle aan. Over 85km rijden we ruim 3 uur. De wegen zijn te vergelijken met die in Tanzania. Als er al asfalt ligt zitten er grote gaten in. Verder veel zandwegen met stenen. Onze kamer voor vannacht ligt echt tegen de jungle. Om er te komen moeten we met een hangbrug de rivier over. De kamer is heel basic. Een bed, ventilator, een koude douche en een wc die je met een emmer water door moet spoelen (we blijken in een andere, goedkopere, kamer te zitten dan gereserveerd, even een mail naar de organisatie dus). We lopen naar een kindertehuis dat hier na de tsunami is opgericht. Als je hier eet gaat de opbrengst naar de kinderen. Helaas zit het restaurant vol met een groep maar even rondkijken is leuk. Het is enorm warm. Niet te beschrijven. We besluiten even pootje te baden in de rivier. Op het moment dat ik zeg: ' ik denk dat de stenen erg glad zijn' stapt dirk het water in en gaat direct onderuit. Gelukkig weet hij net op tijd de camera op de kant te gooien. Later blijkt dat hij wel z'n Zonnebril verloren is. Naja. Dat is wel te vervangen. De koude douche lijkt verkoeling te geven, helaas heb je het na het afdrogen direct weer warm. We eten met z'n tweeën een bord vol voor 10 euro inclusief drankjes. Nu slapen want morgen staat er een trekking van 6 uur door de jungle op de planning..en hopen op Orang oetans!

• 09 Augustus 2016 - 18:57

Tineke:

wauw wat fijn zo n reactie vermogen ,je hebt je toch niet bezeerd hoop ik
    als t bed lekker ligt en jullie niet vroeg wakker worden gemaakt voor t gebed
    ,dat zal toch niet zo dicht bij de jungle,
    zijn jullie lekker uitgerust voor een mooie tocht
    toi toi toi

• 10 Augustus 2016 - 16:49

Jelle:

hoi dirk. Ik moest erg lachen toen ik dit las. doe je wel voorzichtig. gr jelle