24 augustus - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 24 augustus - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

24 augustus

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

28 Augustus 2015 | Tanzania, Ngorongoro

24 augustus

Na een lekkere nacht slapen vertrekken we om 8.30 richting serengeti. 2,5uur nonstop over een zeer slechte weg. Toch is dit de enige weg die naar serengeti leidt. Bij ngorongoro is het koud en mistig maar hoe lager en hoe dichter bij serengeti, hoe warmer. Onderweg zien we veel Masai met kuddes koeien en geiten. Ook lopen er veel giraffen en zebras. De weg is lang maar dus niet saai! Na die 2,5 uur rijden we de poort door maar zijn we er nog niet. Na nog een half uur komen we aan bij de echte entree van het park waar we even pauze nemen en gelijk lunchen met de lunchbox die we vanmorgen mee hebben gekregen. Dan weer zo'n half uur slechte weg. Vanaf daar maken we een game drive richting onze tent. Serengeti betekend eindeloze vlakte en dat is ook echt zo. We zien veel impala's, olifanten, zebras en buffels, nijlpaarden die vanaf de kant het water induiken, leeuwen en ook weer een luipaard hangend op een tak. De slechte wegen, het turen en zoeken is echt vermoeiend maar wel heel bijzonder. Uit het niets staat daar opeens ons kamp voor vanavond. 12 tenten en een restaurant tent. We worden ontvangen met een drankje en krijgen een korte uitleg. Als we bij onze tent zijn wordt er gevraagd of we willen douchen, heerlijk. 5min later staat er een man achter onze tent om onze douche te vullen. 20l warm water per persoon. Het is nog best veel en het is heerlijk om het stof weg te spoelen. Tanden poetsen we hier ook met water uit flessen, overal wordt aangegeven dat dat beter is en staan er ook flesjes klaar. Het diner is in een tent. Er komen mannen langs met grote schalen eten en als je wil scheppen zij wat voor je op. Echt een lopend buffet dus. De parkrangers zetten gecontroleerd stukken land in brand, zodat het na de regen weer vruchtbaar is. Als we eten is het al donker en zien we verderop het land nog smeulen. Het is ondertussen erg hard gaan waaien waardoor we wat moeilijk in slaap vallen. De tent klappert en kraakt. 's nachts horen we de hyenas lachen en hoor je af en toe wat bewegen langs je tent. Aan het bed hangt een fluitje voor noodgevallen. Die hebben we gelukkig niet nodig.