21 oktober: Albertina naar Kaapstad via Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 21 oktober: Albertina naar Kaapstad via Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

21 oktober: Albertina naar Kaapstad via Hermanus

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

21 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag, Esthers verjaardag, vertrokken voor de laatste lange rit richting kaapstad. We hebben besloten om niet rechtstreeks te rijden omdat er onderweg nog een hoop te zien is. De eerste kilometers rijden we door uitgestrekte weilanden, echt enorm groot. Als we richting de kust van rijden wordt de lucht steeds blauwer. We stoppen in de plaats Hermanus omdat dit de beste plek schijnt te zijn om walvissen te zien. We zijn een beetje bang geworde (door de boottocht) dat we ze weer niet zullen zien. Gelukkig is dat niet nodig. Al bij de eerste stop zien we 2 walvissen, vrij ver weg. Bij een uitkijkpunt waar je goed over de baai kan kijken zien we er zeker 10. Een paar heel rustig zwemmend, een paar draaiend en zwaaiend met hun staart. Wat een grote beesten, super mooi om te zien. Hermanus is een heel mooi en gezellig plaatsje, we lunchen op een terras met uitzicht op de walvissen. Na de lunch rijden we over een prachtige kustweg verder richting Kaapstad. We besluiten een kleine omweg te maken langs Stellenbosch, bekend van de wijn. Helaas komen we in de file en zijn we daar pas om half5, het tijdstip waarop de wijnhuizen sluiten. Wel een mooie route zo langs al die druiven. Dichter bij kaapstad rijden we kilometers lang langs de townships. Zo nu en dan zie je huizen (schuurtjes/krotten) die elektriciteit hebben en soms een schotel op het dak. Ons guesthouse in Kaapstad ligt 10min lopen van het waterfront waar veel restaurantjes en winkels zijn. We eten met een mooi uitzicht over de haven. De tafelberg zit helaas verstopt achter een dikke laag mist, anders was het uitzicht helemaal super. Met de taxi zijn we binnen 5min weer terug bij het hotel, heerlijk slapen na weer een super leuke dag.

• 22 Oktober 2014 - 23:03

Rianne:

De grote verschillen vooral in en rondom Kaapstad erg aanwezig hè? Elke keer greep het me weer aan. Kaapstad is wel echt fantastisch! Hoe was Fork???