17 oktober: via tsitsikamma naar knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 17 oktober: via tsitsikamma naar knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

17 oktober: via tsitsikamma naar knysna

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

17 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Vanmorgen vertrokken vanuit Addo, nog even getwijfeld of we de ochtend nog door het park zouden rijden maar dat hebben we toch maar niet gedaan want we moesten ongeveer 4uur rijden naar Knysna en wilden onderweg ook nog wel eens stoppen. Het weer is gelukkig beter, hoe dichter bij de kust hoe blauwer de lucht. We merken dat we nu in een 'ander' Zuid-Afrika zijn dan de afgelopen tijd. Goede wegen, weinig mensen langs de weg en mooie plaatsen aan de kust. Halfverwege de route nemen we de afslag naar Tsitsikamma National Park. Een park gelegen aan de zee met een enorm bos. Via een wandelpad lopen we naar de Stormsrivier met daaroverheen de suspension bridge. Erg mooi en erg beweeglijk. Daarna lekker geluncht op een terras aan zee. Helaas geen walvissen en dolfijnen gezien. Even verderop rijden we door Plettrnbergbaai om alvast te kijken waar we morgen de whale watching trip hebben. In Knysna worden we heel leuk ontvangen in het guesthouse en krijgen we gelijk tips over wat we kunnen doen en waar we moeten eten. We rijden naar een uitkijkpunt waar je goed kunt zien waar de zee de baai van Knysna in stroomt. In de heuvels enorme huizen, even buiten de stad een township. Bij een makelaar bekijken we even wat zo'n huis hier nou kost. Voor 300.000 heb je hier een huis met 5 slaapkamers,  3 badkamers,  een dubbele garage, zwembad en 4000m2 grond. Bizar. Daarna doorgereden naar het waterfront. Een kleine maar gezellige haven met veel terrasjes en winkeltjes. Gegeten in een restaurant met typisch Zuid-Afrikaans eten, er stond oa krokodil en zebra op de kaart. Dirk heeft krokodillen en struisvogelcarpaccio op. Best lekker alleen het idee..

• 18 Oktober 2014 - 22:27

Sjaak En Jeanet:

Inderdaad lijkt het een "ander"zuid afrika, ik denk met minder zichtbare armoede? Of is dat allemaal bij elkaar in de townships...
    Afscheid van de big five en nu andere dieren en dingen, ook heel leuk!
    Gelukkig weer mooi weer en fijn dat de koffers er toch nog op tijd waren, voortaan maar wat extra handbagage mee. Nog veel plezier xxx

• 19 Oktober 2014 - 23:09

Tineke:

krokodil? moet ik ook niet aan denken hoor, en esther ging t een beetje op die brug,
    ik hoop zo dat jullie de walvissen zien morgen, geniet er maar van dikke kus xxxx