8 oktober: bush walk en game drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 8 oktober: bush walk en game drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

8 oktober: bush walk en game drive

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

09 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Gisteravond lekker gegeten met een groep leuke mensen, duitsers, nederlanders, Australiërs. Na het eten terug naar de kamer waar voor het raam 2 bokjes stonden te grazen. De wekker ging om 5.15uur. Om 6 uur vertrokken voor een bush walk. Je loopt dan met een gids door het park. Hij vertelt veel over de planten en bomen en waarvoor het gebruikt wordt, zoals takjes voor tandenborstels, een laag bij de grond groeiende lant voor shampoo en de Amaruala boom waar nu de bekende drank van wordt gemaakt. Ook kan hij aan de sporen zien welke dieren er gelopen hebben. We zagen een verlaten struisvogelnest met de eieren er nog in, een half opgegeten/half vergane antilope en konden voelen dat de hoge termietenheuvels warm zijn van binnen. Gelukkig ook nog giraffen en zebra's gezien, waarbij je vlak langs een groep loopt,  super mooi om te zien. Daarna ontbeten en een paar uutjes tot de lunch om te relaxen bij het zwembad. Er is vanaf vandaag tm vrijdag een waarschuwing voor extreme hitte, 36 tot 38 graden, daarom lekker in de schaduw gebleven en ook nog even op de koele kamer gezeten waar heel veel nieuwsgierige aapjes op onze vensterbank zaten. De struisvogels komen even afkoelen in een watertje hier op het terrein en ook een knobbelzwijn (Pumba) kwam nog langs lopen. Na de lunch vertrokken voor de game drive. Eerst met een mega snelheid in een open jeep naar de plaats waar de safari begon. Helemaal gezandstraald en klef door de hete wind. Om 4uur begonnen met de game drive. Je hoopt natuurlijk vooral de Big 5 te zien. Helaas is dat niet zo vanzelfsprekend. Het is hier zo groot en de dieren kunnen overal zitten. Ze zitten vaak verscholen en hebben goede schutkleuren. Zelf een giraffe kun je over het hoofd zien! De gidsen in de verschillende jeeps hebben contact met elkaar om te laten weten waar het grote wild te vinden is. Al snel zagen we klein wild, zoals zwijnen, impalas en gnoes. Een eindje verder zagen we iets groters bewegen. Een immens grote witte neushoorn (die zijn gewoon grijs trouwens) kwam tevoorschijn. Voor de goede foto's reden we nog iets dichter bij. Op nog geen 10m afstand stond er een neushoorn van zeker 2m hoog en 3,5m lang. Enorm groot en heel bijzonder om te zien. Verderop veel giraffen,  zebra's, koedoes en een jakhals. In het water lagen nijlpaarden en aan de kant een giraffe die stond te drinken met zn voorpoten wijd uit elkaar. Op een van de nijlpaarden lag een schildpad te genieten van de zon, tot het beest onderwater ging. Gelukkig kregen we een tip waar leeuwen moesten zitten. Een doodlopend hobbelig zandpaadje gevolgd tot vlak naast 2 vrouwtjes en een mannetje. Fantastisch mooi maar ook best eng, de enige weg terug was achterui op het zandpad. Op een afstandje van 10m voel je je best klein in zo'n open truck. De leeuwen leken zich weinig van ons aan te trekken en lagen lekker te luieren en te geeuwen waardoor wij mooi uitzicht op de enorme tanden hadden. De leeuwen zien de truck met mensen als een geheel, waardoor ze niet snel zullen aanvallen. Verderop gestopt voor een drankje en de zonsondergang. Om 6uur wordt het donker, om half 7 zie je niks meer, met grote lampen wordt gezocht naar glinsterende oogjes in de bomen en op de grond. Kleine aapjes gezien nog wat klein wild. Bijna bij de uitgang van het park nog een nijlpaard langs de weg gezien, hij leek het niet zo leuk te vinden dat we zo dicht bij waren, want hij deed zijn bek wijd open en en rende een stukje achter ons aan toen we weg reden. De maan was knaloranje, een super mooi plaatje aan het eind van de safari. Weer naar de lodge gehobbeld en goed gegeten, namelijk braai bij een leuk 'kamp'vuur. Nu slapen en morgen op tijd verder om zelf door het krugerpark te gaan rijden, ook heel spannend. We missen er nog een aantal van de Big5, maar daar komt morgen hopelijk verandering in, dit neemt in ieder geval niemand ons af.

• 09 Oktober 2014 - 16:22

Mirte:

Klinkt geweldig guys! Als je Timon ook nog tegenkomt, doe hem de groeten!

• 09 Oktober 2014 - 17:46

Tineke:

waow wat te gek allemaal, mooi spannend gezellig en rosmantische
    blijf er van genieten en maak nog maar heel veel foto s zooo mooooi
    dikke kus xxxxxxxx voor jullie.

• 09 Oktober 2014 - 20:44

Jeanet En Sjaak:

Hee esther en dirk, mooi zeg! Wij zijn hier toch wel een beetje jaloers! Ik hoop dat julli in t Krugerpark ook nog zoveel zien, wel spannend om er zelf doorheen te rijden!