7 oktober - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 7 oktober - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

7 oktober

Door: hoedspruit

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

07 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken om de panoramaroutete rijden. Een mooie route met veel uitkijkpunten op de kloof die ontstaan is door de blyde river. Bij bourke's luck zie je uitgesleten rotsen door de waterval, heel erg mooi en lekker om bovenaan de waterval je voeten even af te koelen in het, super heldere, water. Onderweg is de natuur vooral heel groen. Apen zie je overal en langs de weg zie je heel veel enorme termietenheuvels. Omdat we voor de route een omweg moeten maken rijden we ongeveer 270km. Omdat we veel stoppen en de laatste kilomers zandpad zijn, doen we er ruim 7 uur over. Ja, zandpad. Op de gewone verharde weg richting Hoedspruit nemen wij een afslag richting Guernsey private nature reserve. We worden gecontroleerd en dan rijden we het hek door. Na 5km houd de verharde weg op en rijden we nog zo'n 10km over een zandpad. Vervolgens weer controle, betalen en een hek door. Je gaat steeds verder het park in en onderweg zien we impala's, apen en een zwijn. Na weer zo'n half uur rijden zien we de Thornhill safari Lodge liggen. Middenin de natuur, leuke kleine huisjes op palen. Voor ons huisje een zwembad. Er staat nergens een hek. Na een verfrissende duik (Dirk) aan de bar iets gedronken en en korte uitleg gekregen over de komende dagen. Voorzichtig zijn is belangrijk. We mogen niet zelf naar de auto lopen want daar wil nog wel eens een luipaard lopen. Nooit op een tak gaan staan, het zou wel eens een slang kunnen zijn. Toen wij aan de bar zaten werd er een mamba gezien. Een snelle slang, die 4 meter kan worden. Ze vallen niet snel aan, maar zijn wel dodelijk. Oppassen dus. Vanavond weer een braai en morgen na het ontbijt een bush walk waarbij we lopend het park in gaan. 's middags staat er een game drive op het programma waarbij we hopelijk de big 5 gaan zien.

• 08 Oktober 2014 - 10:27

Jeanet En Sjaak:

Goedemorgen , lekker geslapen in het huisje op palen?
    Gisteren ook een stukje geschreven maar blijkbaar niet goed overgekomen want t staat er niet op. Maar goed, hele fijne dag vandaag, veel foto's maken en voorzichtig doen,
    Wij hadden hier gister de eerste echte herfstdag, veel regen en de kachel aan, dus je hieft geen heimwee te hebben! Xxx

• 08 Oktober 2014 - 12:26

Bettina:

Hoi hoi,

Ik zal erwin dit maar niet laten lezen, haha.
    Maar hopelijk gaan jullie nog meer zien dan alleen apen!
    En gadsiedarrie, mag je niet eens zelf naar je auto lopen.
    Nou voorzichtig daar! En heel veel plezier nog.
    Xxx

• 08 Oktober 2014 - 12:53

Tineke:

mooi en spannend allemaal ben zeer benieuwd wat jullie vandaag te zien hebben gekregen
    dikke kus

• 08 Oktober 2014 - 17:57

Jes:

Hola!
    Spannende avonturen nu al! En aapjes gezien vanuit jullie slaapkamer :) Zag er mooi uit zeg!
    Geniet van de BBQ's (hier woeste regen, dus beter niet buiten eten)

Willen jullie een foto van een olifant voor me maken? :)
    kussss