6 oktober: Johannnesburg naar Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu 6 oktober: Johannnesburg naar Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

6 oktober: Johannnesburg naar Hazyview

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Gister na een goede vlucht aangekomen in onze lodge voor de eerste nacht. Heel fijn dat er geen tijdverschil is zodat we, gaar van de reis, lekker konden gaan slapen. Vanmorgen werd de huurauto afgeleverd en kwam er een lokale vertegenwoordiger van de reisorganisatie om de routebeschrijving en de hotelvouchers te brengen. Na een lekker ontbijt vertrokken richting hazyview. Een rit van ongeveer 420km. Onderweg bleven we ons verbazen over al de mensen die langs de weg lopen. Mannen, vrouwen, kinderen. Zelfs langs de snelweg en langs de meest afgelegen bergpas. Waarom? Waar vandaan en waarheen? Geen idee. De snelwegen zijn goed. Mooie gladde wegen en goed onderhouden. De iets kleinere wegen zijn ook iets minder goed. Je mag 100km per uur maar wordt met grote borden gewaarschuwd voor 'potholes' in het wegdek. Hoe voorzochtig we ook deden, een van die grote gaten konden we niet ontwijken met als het gevolg een wieldop die van het linker voorwiel knalde en na 15meter rollen eindelijk stil lag in de berm (samen met een wieldop van iemand met hetzelfde probleem). Gelukkig niet kapot en gewoon weer terug kunnen plaatsen. Flink geschrokken dus nog beter opgelet de rest van de route. laatste deel van de route gereden over de Long Tom Pas. Een mooie bergpas met als hoogste punt 2169m. Super mooie uitzichten en Verbazingwekkend groen. Het staat hier vol met dennenbomen en ruikt dan ook een beetje naar kerst ;). Langs de doorgaande weg een smal, hobbelig zandpaadje opgedraaid naar de gecko lodge waar we vandaag slapen. Een ontzettend mooi en rustig gelegen lodge met 36ha grond. Na aankomst een stukje door het bos naar de sabi rivier gelopen. Hier leven krokodillen en nijlpaarden. 's avonds komen de nijlpaarden aan land om te grazen en dan mag je aboluut niet in de buurt zijn want ze kunnen erg agressief zijn en erg hard rennen. Daarom kort gekeken en daarna nog ff met de voeten in het zwembad gezeten en naar de aapjes gekeken. Die lopen hier heel veel. We werden al gewaarschuwd om niet te schrikken als je 's nachts gebonkt op je dak hoort want dat zijn gewoon de apen die vooral dan actief zijn. Verder vooral op de wandenpadenBlijven vanwege de reptielen die ' s avonds tevoorschijn komen. De kamer is weer erg leuk. Dak met houten balken en jute waardoor je al de geluiden van buiten (krekels!) goed hoort. Vanavond is er een braai met Afrikaanse dans en muziek dus dat is leuk. Helaas een klein probleem met de auto. Volgens ons werkt de benzinemeter niet. Vreemd voor een auto die nog maar 3000 km op de teller heeft maar het metertje blijft maar op vol staan, zelfs na 350km rijden. Toch maar gaan tanken en er ging indd 17 liter benzine in. Bij de verhuurder zeggen ze dat er niks mis mee is. Raar. Maar vaak tanken want we willen niet zonder bezine komen te staan. Xx Dirk en Esther

• 06 Oktober 2014 - 22:32

Jeanet:

Lieve Esther en Dirk, wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Zuid-Afrika! En gelijk al een bijzondere ervaring opgedaan, inderdaad raar mensen langs de snelweg en ook gevaarlijk.
    En ja, waarheen gaan ze....
    Doen jullie wel voorzichtig met rijden! Ik kan me voorstellen dat je erg schrikt als je wiel ineens in een gat verdwijnt.
    Misschien toch maar even het autoverhuurbedrijf bellen over die benzinemeter, grappig dat ze zeggen dat er niks aan de hand is, misschien typisch zuud-afrikaans!
    Nu lekker slapen tussen de oerwoudgeluiden oe oe oe. Welterusten en veel plezier nog xxx

• 07 Oktober 2014 - 09:27

Tineke:

goeiemorge volgens mi,j hebben jullie t goed naar jullie zin
    maak er vandaag ook een fijne dag van xx