Caloundra dag 1 - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Caloundra dag 1 - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Caloundra dag 1

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

24 December 2013 | Australië, Caloundra

Vandaag een dag waarvan we niet precies wisten wat we wilde doen. Getwijfeld over fraser island, het grootste zandeiland ter wereld, helaas alleen te bereiken met een 4WD. Dat betekent dus dat je weer een dagtrip moet boeken terwijl we eigenlijk alleen het mooie meer op het eiland willen zien.. besloten om dat maar niet te doen. We zijn toen met de auto naar de boulevard gereden voor ons ontbijt bij The Coffee Club, heerlijk ontbijt met scrambled eggs voor Dirk en een broodje zalm met avocado voor Esther. Daarna hebben we met de auto langs de kust omhoog gereden om uiteindelijk in Tin Can Bay uit te komen, een plaats waar je dolfijnen kunt voeren. Door de rit langs de kust en onze brunch, kwamen we daar pas rond 16:00 uur aan, waardoor we precies 8 uur te laat waren, de wilde dolfijnen worden daar namelijk om 8:00 uur gevoerd. We zijn toen doorgereden naar Rainbow Beach, omdat het zand op het strand daar allerlei kleuren zou moeten hebben. Helaas hebben wij daar niets van kunnen zien, maar gelukkig kwamen we na een korte wandeling uit op een mooie stuifzandophoping. Als beloning voor de wandeling hebben we allebei een ijskoffie genomen, een ongelofelijke grote beker met koffie, melk, allerlei soorten ijs (ook banaan?) en teveel slagroom. Snel in het hotel wat andere kleren aangetrokken om te gaan eten. Gisteren hadden we namelijk gemerkt dat de keukens in sommige restaurants al om 20:30 uur sluiten, dus dat wilde we voor zijn. Gelukkig kwam dat helemaal goed en hebben we heerlijke, en echte, calamaris gegeten en een salade met warme biefstukreepjes. Wat we nu nog echt moeten eten is Barramundi, een vissoort die, bijna, overal op de kaart staat, en Sticky Date Pudding, een toetje met pudding en een butterscotch saus. Nu hopen dat we dit morgen ergens kunnen eten. We zien dat veel restaurants niet open zIjn met kerst, hopelijk kunnen we toch ergens eten morgen.