Adelaide naar alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Adelaide naar alice springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Adelaide naar alice springs

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

16 December 2013 | Australië, Alice Springs

Vanmorgen op tijd opgestaan vanwege de vlucht naar Alice springs. Eerst de auto, met 2757,3 km extra op de teller, ingeleverd bij Hertz, daarna ingecheckt en op het vliegveld ontbeten. Na een vlucht van 1uur en 45min geland in Alice springs. Weer een tijdsgrens over, het is nu 8,5uur eerder dan in NL. Alice springs is een dorp/stad midden in australie. Om half 12 al ontzettend warm. De wind voelt als een warme fohn. Met de transfer naar ons hotel gebracht, dat middenin het centrum ligt. Het centrum is klein, wat winkels, restaurantjes en toeristen informatie. Omdat het maandag is zijn veel restaurants gesloten. Eerst maar even gewinkeld voor een hoed tegen de zon. Een petje schijnt niet genoeg te zijn. Na lang twijfelen gekozen voor een mooie suede cowboyhoed, gemaakt in australie en dus ook een mooi souvenier. Ook wat flessen water ingeslagen voor de campingtrip. In het hotel zijn wasmachines voor de gasten dus even een wasje gedraaid. Daarna op zoek naar een restaurantje en omdat er veel dicht zit bij het hotel gegeten. Een lege maag, 30 graden en een gratis fles wijn is toch niet zo'n goede combi..we zijn allebei super gaar nu. In dit gebied wonen nog veel aboriginals, mensen met een beetje dreigend uiterlijk, ze zitten hier op straat en lijken verder weinig uit te voeren. Ik voel me er niet heel gemakkelijk bij. Op tijd slapen want morgen worden we om 6.00uur opgehaald voor de kampeersafarie in de outback. We beginnen morgen met de reis naar de Uluru, ongeveer 450km vanaf hier. We zullen daar geen wifi hebben dus het volgende verslag duurt nog even.

• 16 December 2013 - 15:08

Boy:

Geniet ervan en veel water drinken en nu komen de vliegen dus waven maar. en Esther zat je niet onder de vlooien van die lieve Koala beer?
    Groetjes en mooie foto.s maken van de Uluru en er niet overheen lopen.
    Boy en Gerda

• 16 December 2013 - 19:19

Sjaak En Jeanet:

Hallo Esther en Dirk.
    We hebben eerst even een inhaalslag gemaakt en veel van jullie stukjes gelezen, daar was het afgelopen weekend niet van gekomen natuurlijk.
    Wat zien jullie veel en wat maken jullie veel mee, vooral dat verhaal over die hoge brug waar je doorheen kijkt, echt wel bijzonder. En Es je keek wel heel gelukkig met die Koala haha.
    Nu het "echte Australie"! Bijzonder met die Aboriginals en dat landschap. Veel foto's maken en vooral "absorberen"
    nog heel veel plezier! xxx pap en mam

• 17 December 2013 - 15:52

Marenka:

Hoi allebei
    Wat ontzettend leuk dit, zo maak je de reis ook een beetje mee.
    Ik hoop dat jullie enorm genieten!!!
    Liefs en groetjes (ook van de rest)
    Marenka

• 18 December 2013 - 18:50

Rianne:

WAUW! Ik droom helemaal weg bij jullie verhalen. Wat een ontzettend gaaf avontuur. Zit ik dan hier naast de kerstboom.. Zou zo ruilen :) heeeeel veel plezier nog en hou ons op de hoogte! XXX

• 18 December 2013 - 20:52

Marleen:

Lieve Esther en Dirk,

Wat ontzettend leuk jullie reisverslag, kunnen wij ook een beetje genieten van jullie mooie foto's en indrukken die jullie opdoen ,nog heel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Marleen en familie