Apollo Bay - Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Apollo Bay - Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Apollo Bay - Mount Gambier

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

13 December 2013 | Australië, Mount Gambier

"Bedankt Trevor voor de gastvrijheid en de gratis upgrade naar een seaview kamer." was wat we vanochtend zeiden toen we wegreden. We zou op weg naar Mount Gambier de 12 Apostelen bezoeken en in het Otway park over de Fly bruggen lopen. Eerst naar de Otway fly, dus van de kustroute af en het binnenland in en uiteindelijk van de hoofdweg af. Na een kleine kilometer rijden waan je je in een tropisch regenwoud met hoge bomen, enorme varens en allerlei groen op en rondom de bomen. Bij de bruggen regent het licht en gelukkig heb je daar tussen de bomen weinig last van. Bij het begin van de bruggen lijkt het mee te vallen, maar uiteindelijk sta je zo'n 47 meter boven de grond. De loopbruggen zijn gemaakt van een rooster, dus je kunt gedurende het lopen zien dat je verder omhoog gaat. Erg de moeite waard om te bezoeken in ieder geval.
We hadden daarna nog zo'n 350 kilometer te gaan, dus we gingen verder om bij de 12 Apostelen weer te stoppen. Inmiddels staan er geen 12 meer, maar wel indrukwekkend te zien dat deze hoge rotsformaties, ruim 40 meter, nog staan. De zee van de Bass Strait, een van de ruigste stromingen ter wereld slaat tegen de rotsen en je ziet dat het kalkzandsteen wordt aangetast en slijt. Daarna nog wat andere plekken bezocht zoals Loch Ard Gorge en London Bridge, welke ook bekend staan als mooie plekken. Het water is ook hier weer erg helder blauw en helaas hebben we vandaag niet zulk heel mooi weer, waardoor het maken van mooie foto's hier en daar wordt gehinderd. Na het bezoek aan de formaties rijden we nog zo'n 250 kilomer en komen we aan in Mount Gambier, als we de grens oversteken van Victoria en South Australia lopen er nog 4 emoe's over de weg. Lekker gegeten in een restaurant waar het gezellig druk was en nu slapen. Morgen nog 350 kilometer te gaan.

• 14 December 2013 - 16:52

Boy:

Hoi Esther en Dirk,

Het is genieten daar Down Under ik ben echt jaloers.
    Maar jullie zijn op plekken geweest waar wij ook geweest zijn het is echt fantasties.
    En wat de vliegen betreft dat gaat straks nog erger worden als jullie naar de outback gaan.
    Geniet nog lekker het is een prachtig land er komen nog heel mooie dingen op jullie trip.

Groetjes Boy

• 15 December 2013 - 16:10

Mariska:

super zo,n vakantie zeg.goed dat jullie gegaan zijn.veel plezier nog.
    Groeten Mariska.