Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

11 December 2013 | Australië, Melbourne

Vanmorgen na een snel ontbijtje, werden we om 7.00uur opgehaald voor de Melbourne city sights tour. Melbourne is een mooie stad met veel oude (prachtige) en nieuwe gebouwen naast elkaar maar ook veel groen. Gekeken bij cook's cottage, de sportstadions (echt iedereen is hier sportief lijkt het, hardlopen, fietsen, roeien), het war memorial en de botanic gardens. Door de vele immigratie wonen er mensen uit verschillende culturen en dat is zeker te zien aan de vele keuze aan restaurantjes. Na de ochtend gemaakt met de oude tram die hier gratis een rondje door het centrum rijdt: de city circle. Het was fijn om even binnen te zijn want helaas weer regen. Na ons ritje afgesproken met Catherine, na even zoeken elkaar gevonden. Ontzettend leuk om elkaar weer te zien (voor de lezers thuis: Catherine en Kevin, familie van Dirk, wonen hier in de buurt van Melbourne, we hebben ze vorig jaar leren kennen toen zii voor een vakantie in Nederland waren). Eerst een kijkje genomen in het gigantische casino. Klein Las Vegas waar mensen de hele dag achter de automaten zitten in de hoop iets te winnen. Vanaf daar naar de eureka touwer gelopen, een toren waarbij je en 360graden uitzicht over de stad hebt. Erg mooi om zo naar de zee te kunnen kijken en Catherine heeft aan kunnen wijzen waar ze wonen. Jammer dat we niet meer tijd hebben, anders waren we zeker even een kijkje gaan nemen. Met de auto naar Williamstown gereden. Een leuk plaatsje aan de kust, erg toeristisch in de weekenden en met super mooi opgeknapte oude huisjes. Vervolgens via het formule 1 circuit naar de haven gereden waar we met Kevin hadden afgesproken. Daarna met zn 4en een hele gezellige avond gehad en nog op wat plaatsen geweest waar je als toerist normaal niet komt. Gezellig gekletst en veel te weten gekomen over Australie. Zo komen we er nu pas achter dat het strand gister, waar het zand zo kraakte, niet voor niets squeekie beach heet. Ook zijn al die vliegen heel normaal, de 'australian wave' is dan ook het wapperen met je hand voor je gezicht om de vliegen weg te jagen. Ik vertelde dat ik een zere nek had gekregen van het zoeken naar koalas en het advies was om maar niet meer de hele dag omhoog te kijken omdat ze niet overal zitten, en ook nog eens erg goed verstopt zijn. Na het eten nog een rondje gereden door de stad en even gestopt bij een park om possums te bekijken, wat een grappige beetjes, al blijkt dat je ze liever niet in je huis hebt want ze maken alles kapot. Ook nog veel hele grote vleermuizen gezien die 's avonds wakker worden. Afgesproken nog maar een keer terug te komen en dan wat meer tijd te maken, zou leuk zijn!