Lakes entrance naar Melbourne 10-12 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu Lakes entrance naar Melbourne 10-12 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther en Dirk - WaarBenJij.nu

Lakes entrance naar Melbourne 10-12

Blijf op de hoogte en volg Esther en Dirk

10 December 2013 | Australië, Melbourne

Vertrek vanuit Lakes Entrance naar Melbourne met gelukkig goed weer, de zon scheen en de temperatuur was ook goed. Met zonneschijn ziet Lakes Entrance er al anders uit en helemaal als we het plaatsje uit rijden en de berg op, mooi uitzicht over het meer en de zon en het helder blauwe water met witte stranden. Het plan is om via de 'kust' weg naar Melbourne te rijden via Wilsons Promontory. Onderweg landschappen gezien, wat ik niet direct bij Australie zou denken, namelijk groene heuvels met moerassen en kleine creeks, waarbij er koeien en schapen op de heuvels lopen. Verder zitten er hier ontzettend veel vliegen, als je de auto uit stapt zitten er binnen no time 20 op je. Naast dit mooie landschap zijn ook veel van hetzelfde tegen gekomen, onze buschauffeur Paul waarschuwde ons er al voor: The Golden M restaurant. In elk dorpje dat groter is dan 2000 personen bevindt zich een MacDonalds. Dorpjes met straten waar Nederland naar smacht, zo'n 10 meter breed, ofwel 5 banen in Nederland, maar in Australie twee met parkeergelegenheid. DE reden voor ons om naar Wilsons Promontory te gaan, WILDLIFE. Er zouden kangaroes, wombats, koala's, emoe's en nog veel meer in het wild leven. Daarnaast was een mooie bijkomstigheid dat het een ontzettend natuurrijk park moet zijn met hagelwitte stranden. De stranden waren ook echt fantastisch wit, nog nooit eerder zand zo wit gezien, en de uitkijkpunten over zee en land waren ook echt de moeite waard. Na over twee stranden te hebben gelopen ( waarbij bij een het zand een raar piepend geluid maakte als je er overheen liep) zijn we weer terug naar de uit-/ingang gereden, waarbij we langs de Wildlife Walk zouden rijden, een half uur lopen over paden. Uiteindelijk kom je uit op een soort heide waar de beesten voldoende mogelijkheden hebben om te eten, maar ook om te verstoppen. Na een tijdje staan we dan oog in oog met een kudde kangaroes, een paar emoe's en wilde Chinezen, die dwars door het landschap lopen om de beesten te zien. Je vraagt je af waar de rangers zijn om de overbevolking in toom te houden. Maar zonder dolle was dit de omweg van misschien wel 2,5 uur meer dan waard, jammer dat we geen koala's en wombats hebben gezien, maar de kangaroes maakten het meer dan goed. Daarna via kleine dorpjes naar Melbourne gereden en uiteindelijk op aanraden van Catherine, nicht van m'n moeder bij een restaurant gegeten in een straat vol met restaurants, erg gezellig en lekker. Morgenochtend vroeg op om rond 7 uur te worden opgehaald voor de morgentocht.